donderdag 27 februari 2014

Randje per week....

Eindelijk een beetje tijd vrij kunnen maken voor een berichtje.... van uitstel komt afstel....

In januari met de randjes begonnen... eerst met donkerrood... na een randje of vier de lap een week links laten liggen.... vond er niets aan. De kleur klopte niet.... de randjes klopte niet.... het band trok wat scheef... het zinde me van geen kant.
Dan is er maar een oplossing..... alles uithalen en opnieuw beginnen.... Nu ben ik de randjes aan het borduren met dmc 815. (let op de punt) en iedere vijfde borduur ik met dmc 814 en als tweede kleur gebruik ik dmc 931. De randjes zijn ook niet alle 105 steken... ik heb er nu 95, waardoor ik aan beide kanten een stukje linnen vrij heb en daardoor is het meer in evenwicht. Nu ben ik er helemaal HAPPY mee en zelfs begonnen aan een tweede rolletje


Het tweede rolletje is met aidaband wat ik nog had liggen.... spierwit.... dus dat kreeg een badje in de koffie, vanille-oploskoffie... waardoor het nu heel lekker ruikt. Deze borduur ik met dmc 347 en 930... inmiddels staan er al meer randjes op, deze foto is van dinsdag.

Ook heb ik het speldenkussentje van Marijke, steekjes en kruisjes, gemaakt. Ik heb er een matraskussentje van gemaakt met een van de randjes ook op de zijkant. Geborduurd op linnenband van 1,5cm...




En dat ik vaker linnenband gebruik om te borduren is wel te zien in eerdere blogjes.... de bandjes om de klosjes.... ik ben weer met een nieuwe serie bezig.... bandjes om hele grote klossen.... Het alfabet positief en negatief geborduurd..... 1 klos is al klaar, een tweede volgt.




Op de beurs in Zwolle heb ik ook nog het een en ander gekocht, veel patroontjes.... maar die zijn voor later....

Voor nu een heel fijn weekend..... ik ga lekker borduren..... manlief is druk met het carnaval.... ieder zijn/haar ding....





5 opmerkingen:

  1. Wat leuk worden jouw randjes, en het alfabetje vind ik ook al zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit er allemaal leuk uit, zowel positief als negatief. Het badje is ook heel geslaagd. Mooi zijn de randjes. Leuk kussentje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk toch om met huismiddeltjes het gewenste effect te krijgen en vanille ruikt veel lekkerder dan stof. Prachtig het positieve en negatieve alfabet. Hoe zet jij het vast op de klos?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cora, ik neem 2 draadjes op van de ene kant en 2 draadjes van de andere kant en trek dan voorzichtig de naad dicht.

      Verwijderen
  4. All your work looks so fantastic.

    Greetings, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen